Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας

ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Με αφορμή το κείμενο του Α. Λασκαράτου “Ο κακός μαθητής” να περιγράψετε έναν τύπο ανθρώπου που θα επιλέξετε εσείς. Σε αυτήν την περιγραφή μπορείτε να αναφερθείτε στα γνωρίσματα αυτού του ανθρώπου, όπως εσείς τα φαντάζεστε.

Η έκταση της εργασίας πρέπει να είναι τουλάχιστον 180 λέξεις.

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

1. Ο ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ, της Αθανασίας Θεμελή

Η ευγένεια είναι ένα γνώρισμα που εμπεριέχεται στους χαρακτήρες ανθρώπων με παιδεία. Ως παιδεία βέβαια δεν υπολογίζουμε μόνο το επίπεδο γνώσεων και την μόρφωση, αλλά και την παιδεία που ο καθένας μας μπορεί να έχει. Υπάρχουν άνθρωποι που ακόμα και αν έχουν πολλά πτυχία δεν έχουν ίχνος ευγένειας και παιδείας. Αντιθέτως, υπάρχουν άνθρωποι που ακόμα και αν δεν έχουν πάει σε κάποιο πανεπιστήμιο ή δεν έχουν κάποιο πτυχίο είναι από την φύση τους ευγενικοί και καλοπροαίρετοι. Τα χαρακτηριστικά των ευγενικών ανθρώπων είναι ότι δεν γκρινιάζουν. Ελάχιστες φορές θα δούμε κάποιον ευγενικό άνθρωπο να γκρινιάζει και να παραπονιέται. Ξεχωρίζουν τον εαυτό τους από διάφορες καταστάσεις για να δώσουν χρόνο και χώρο στους άλλους. Επίσης έχουν μάθει να ακούνε τους άλλους και να τους  δίνουν σημασία, όταν μιλάνε. Συμμετέχουν στην συζήτηση και βοηθάν στην επίλυση των προβλημάτων. Είναι πάντοτε χαμογελαστοί και θέλουν να κάνουν τους άλλους να νοιώθουν οικειότητα μαζί τους. Πάντα βρίσκουν τρόπους να δημιουργήσουν ένα φιλικό κλίμα για να σπάσει ο πάγος. Μιλάνε με ωραίο τρόπο ακόμα και αν κάποιος είναι αγενής μαζί τους και του μιλάνε χωρίς φωνές και εντάσεις, δείχνοντας κατανόηση και σεβασμό.

2. Ο ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟΣ ΤΥΠΟΣ, του Παναγιώτη Τσέπελα

Σε όλο τον πλανήτη υπάρχουν πολύ τύποι ανθρώπων, όπως ο καλοπροαίρετος τύπος. Ο άνθρωπος αυτός χαρακτηρίζεται με πολλά ευχάριστα σχόλια. Πρώτα από όλα οι καλοπροαίρετοι άνθρωποι μοιράζουν ευχές καθημερινά σε όλους τους συνανθρώπους τους ακόμη και σε αυτούς που δεν γνωρίζουν, φτιάχνοντάς τους την διάθεση και δίνοντας μια άριστη εντύπωση. Αυτό το τονίζω, διότι αρκετοί άνθρωποι αποφεύγουν να μιλούν σε δικούς τους ανθρώπους, όταν τους εύχονται εκείνοι, πράγμα που δείχνει μεγάλη ασέβεια. Επιπροσθέτως, αποφεύγουν πάντα να κακολογούν ανθρώπους ακόμη και αντικείμενα και συχνά είναι φιλικοί με όσους συναναστρέφονται. Έτσι πολλοί άνθρωποι μπορούν να ανοίξουν την καρδιά τους σε έναν καλοπροαίρετο τύπο, αφού ξέρουν πως δεν πρόκειται να τους κατακρίνει, αν έχουν κάνει κάποιο σοβαρό σφάλμα. Επίσης είναι αξιοσημείωτο ότι είναι ικανοί να συμβουλέψουν σωστά και να καθοδηγήσουν σωστά ενηλίκους ή ανήλικους, αφού οι καλές προθέσεις τους αφορούν πάντα τα πιο σωστά αποτελέσματα. Για να είμαι πιο συγκεκριμένος, υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν το κακό άλλων ανθρώπων, γιατί συνήθως τους ζηλεύουν και τους λένε πάντα να ακολουθούν το κακό, σε αντίθεση με τους καλοπροαίρετους που εξήγησα παραπάνω. Για να ολοκληρώσω, ο καλοπροαίρετος τύπος αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση, αν και σπανίζει στις μέρες μας.

3. Ο ΚΑΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ, του Γιώργου Τόσκα

Η σημερινή κοινωνία αποτελείται από διάφορους τύπους ανθρώπων. Αυτοί μπορεί να είναι ευπρόσδεκτοι ή και λίγο πιο περιορισμένοι. Ένας από τους πιο συχνούς τύπους ανθρώπων είναι οι καλοί μαθητές. Καλούς μαθητές αποκαλούμε τα παιδιά που δίνουν περισσότερο έμφαση στο διάβασμα παρά σε οτιδήποτε άλλο. Αυτό δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι κάθονται όλη την ημέρα μέσα στο σπίτι και βρίσκονται πάνω από ένα βιβλίο. Υπάρχουν δραστήριοι άνθρωποι που καταφέρνουν να κάνουν τις δραστηριότητες που τους αρέσουν και να διαβάζουν. Υπάρχουν ακόμη και οι καλοί μαθητές που στην ουσία είναι καλοί, επειδή έχουν τους γονείς τους που τους παροτρύνουν να διαβάζουν από το να κάνουν οτιδήποτε άλλο. Είναι δεδομένο ότι τα περισσότερα παιδιά πηγαίνουν σε φροντιστήρια είτε αυτά είναι ξένων γλωσσών είτε και κάποιων συγκεκριμένων μαθημάτων. Το να είσαι καλός μαθητής έχει και θετικά και αρνητικά συναισθήματα. Μπορεί να σε βοηθήσει να βρεις το ιδανικό επάγγελμα που σου ταιριάζει με μεγαλύτερη ευκολία. Επίσης μπορεί να σου προσφέρει περηφάνια για ό,τι έχεις καταφέρει στην ζωή σου.

Όμως τίποτα στην ζωή μας δεν έχει μόνο θετικά αποτελέσματα. Στην περίπτωση μας για ένα τέτοιο παιδί θα είναι δύσκολο να ενταχθεί σε μια παρέα παιδιών που δεν τους αρέσει η μάθηση. Επίσης, στην σημερινή κοινωνία υπάρχουν άτομα που προσβάλουν τα παιδιά που διαβάζουν λίγο παραπάνω, λέγοντας ότι αυτοί είναι «φυτά», με αποτέλεσμα να επηρεάζονται και σπάνια να πάψουν να αγαπάνε αυτό που κάνουν. Κατά την γνώμη μου αυτό πρέπει να σταματήσει να συμβαίνει διότι, η ζωή μας δόθηκε για να έχουμε ελευθερία και να την απολαύσουμε, γιατί κανείς δεν ζει για πάντα. Οπότε γιατί να στερούμε από αυτά τα παιδιά την δυνατότητα αυτή. Πιστεύω πως αν σταματήσει να συμβαίνει αυτό η κοινωνία μας θα βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό.

4. Ο ΚΑΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ, του Γιώργου Παπανικολάου

Σήμερα θα σάς μιλήσω για τον καλό μαθητή. Ο καλός μαθητής πηγαίνει πάντα διαβασμένος στο σχολείο σε όλα τα μαθήματα. Πάντοτε προσέχει στο μάθημα και κρατάει σημειώσεις. Φροντίζει να έχει κάνει όλες τις εργασίες και τις ασκήσεις του. Προσπαθεί πάντοτε να συμμετέχει, να απαντάει στις ερωτήσεις των καθηγητών του και ας μην είναι σωστός. Στον σάκο του κουβαλάει πάντοτε τα απαραίτητα και θέλει να είναι επιεικής. Δεν κάνει φασαρία την ώρα του μαθήματος. Ο καλός μαθητής δεν είναι ο πρώτος, ο άριστος, αυτός που θέλει να τα έχει όλα είκοσι ή αυτός που έχει βάλει στόχο να σηκώσει την σημαία στην παρέλαση. Δεν είναι ο πιο δημοφιλής αλλά δεν τον ενδιαφέρει αυτό. Σίγουρα έχει καλές σχέσεις με τους περισσότερους συμμαθητές. Επίσης, του αρέσει να συμμετέχει στις εκδηλώσεις του σχολείου και να περνάει καλά. Ο στόχος του καλού μαθητή είναι να περάσει τις τάξεις με καλό βαθμό και να μπει στη σχολή που επιθυμεί.

5. Ο ΚΑΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ, της Κατερίνας Καραμπατζιάκη

Ο καλός μαθητής είναι εκείνος που καταφέρνει να «μαθαίνει» με την ευρύτερη έννοια του όρου. Καλός μαθητής είναι εκείνος που έχει νιώσει και πιστέψει στην έννοια της αξίας του σχολείου και της γνώσης γενικότερα. Καλός μαθητής λέγεται το άτομο που μπορεί και οργανώνεται, κάνει λάθη κι μαθαίνει μέσα απ’ αυτά. Στόχος του είναι να πετύχει για να έχει μια ανεξάρτητη ζωή και στον επαγγελματικό τομέα. Κάθεται στο πρώτο θρανίο και το χέρι του είναι συνέχεια σηκωμένο. Σε ό,τι ρωτήσει ο καθηγητής είναι πρόθυμος να απαντήσει, με αποτέλεσμα να κάνει τους συμμαθητές του να τον αντιπαθούν και να επικρατεί μια αντιζηλία, ενώ οι δάσκαλοι τον αντιμετωπίζουν ως υπόδειγμα καλού μαθητή. Οι επιβραβεύσεις τον γεμίζουν με περηφάνεια. Σύμφωνα με όλο αυτό επικρατεί ένας φθόνος εναντίον του κι έτσι σε κάθε διάλειμμα μένει μόνος. Μερικές φόρες ο ίδιος επιδιώκει την μοναξιά. Η μόνη του απασχόληση είναι τα βιβλία, αγχώνεται με το παραμικρό από τις πολλές εργασίες και κάνει επανάληψη για την επόμενη ώρα, διαβάζει για το φροντιστήριο και το αυριανό διαγώνισμα. Πού καιρός για φιλίες… Επιπλέον, ένας άριστος μαθητής αφοσιώνεται στα όνειρά του και στον εαυτό του κι έτσι δεν επηρεάζεται από την γνώμη των άλλων. Οι καθηγητές πάντα τον θεωρούν ως τον «καλύτερο» της τάξης και του δείχνουν μια ξεχωριστή συμπάθεια σε σχέση με τους υπόλοιπους μαθητές.

Το σημαντικότερο όμως δεν είναι κάποιος να είναι καλός μαθητής, αλλά και να έχει σωστή προσωπικότητα, για να αξίζει να λέγεται «πετυχημένος».

6. Ο ΚΑΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ – ΑΘΛΗΤΗΣ, του Γιώργου Ταϊμπίρη

Τα χαρακτηριστικά που διαθέτει ένας καλός μαθητής – αθλητής είναι αρκετά. Αρχικά, είναι εξίσου καλός και στις σχολικές του υποχρεώσεις αλλά και στις αθλητικές. Πιο συγκεκριμένα, ένας τέτοιος άνθρωπος έχει την ικανότητα να αποδίδει τα μέγιστα και στους δύο τομείς. ‘Ένα από τα πολλά  χαρακτηριστικά του είναι η οργάνωση. Σχεδιάζει το πρόγραμμά του με τέτοιο τρόπο, ώστε να κατανέμει αρκετό χρόνο για τις σχολικές του εργασίες και στη συνέχεια να ασχοληθεί με το άθλημά του . Επιπλέον, τον διακατέχει η συνέπεια, η υπευθυνότητα και η πειθαρχία. Συνεργάζεται με τους συμμαθητές του και τους συναθλητές του και ακολουθεί τους κανόνες που ισχύουν στο κάθε περιβάλλον. Μιλάει με ευγένεια, σέβεται τον χώρο που βρίσκεται και τους ανθρώπους που απευθύνεται. Διατηρεί τον ευγενικό τρόπο ομιλίας του ακόμα κι’ όταν κάποιος του μιλάει άσχημα ή τον εξυβρίζει. Κατά την άποψή μου, το κυριότερο γνώρισμα του παραπάνω χαρακτήρα είναι η συνεχής προσπάθεια με στόχο την αυτοβελτίωσή του. Είναι επίμονος, θέτει καινούριους στόχους, προσπαθώντας να τους κάνει πραγματικότητα. Βρίσκει συνέχεια νέα κίνητρα που τον ωθούν να καταφέρει τους στόχους του. Τέλος, κρατάει την ψυχραιμία και προσπαθεί να λύσει τις διαφορές του μέσω της συζήτησης

7. Ο ΚΑΛΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ

Σήμερα υπάρχουν πολλά είδη προπονητών. Οι περισσότεροι θέλουν το καλό μόνο για τον εαυτό τους. Έτσι σήμερα θα αναφέρουμε κάποια χαρακτηριστικά του καλού προπονητή. Αρχικά, ένας καλός προπονητής πρέπει να σέβεται τους αντιπάλους του αλλά και τα παιδιά που βοηθάει να γίνουν καλύτερα στο άθλημα που τα προπονεί. Επίσης, ένας καλός προπονητής πρέπει να είναι φιλόδοξος. Δηλαδή, πρέπει να πιστεύει στους παίκτες του και ότι μπορεί να καταφέρει πολλά με το υλικό των παικτών που έχει. Έπειτα, ένας καλός προπονητής πρέπει να αποφεύγει να ντροπιάζει τους παίκτες του. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να τους μιλάει σωστά και με τρόπους, ειδικά μπροστά στους παίκτες και ανθρώπους που δουλεύουν μαζί, ώστε να αποφύγει την αμηχανία που θα νιώσουν οι παίκτες του, όταν θα τον ακούσουν να τους ”μαλώνει”. Τέλος, ένας άριστος προπονητής πρέπει, εκτός από το να προπονεί τα παιδιά που αναλαμβάνει να προπονήσει, πρέπει να τα μαθαίνει κι κάποια μαθήματα ζωής και συμπεριφοράς, όπως την αυτοεκτίμηση, τον σεβασμό, την αλληλεγγύη και άλλα πολλά. Συνοψίζοντας, ένας καλός προπονητής πρέπει εκτός από το δικό του καλό, να σκέφτεται και το καλό των παιδιών που προπονεί.

8. Ο ΠΕΡΙΠΤΕΤΕΙΩΔΗΣ ΤΥΠΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, του Χρήστου Μανωλάκη

Οι περιπετειώδεις άνθρωποι ζουν σ’ έναν κόσμο γεμάτο περιπέτειες και καινούριες ανακαλύψεις. Ζουν για να βρίσκουν τρόπους να καταφέρνουν αυτά που τους αρέσουν, ρισκάροντας πολλές φορές ακόμη και την ίδια τους την ζωή.

Τούς αρέσει να επισκέπτονται εξωτικά μέρη και να γνωρίζουν ανθρώπους από άλλους πολιτισμούς, παίρνοντας καινούριες ιδέες.

Εξερευνούν και πειραματίζονται και γι’ αυτό μερικές φορές ξαφνιάζουν ακόμη και τους στενούς φίλους και αγαπημένους τους.

Τα σχέδιά τους για το μέλλον βασίζονται σε δράσεις και εμπειρίες και δεν τους ενδιαφέρει το χρήμα.

Ίσως μερικές φορές ο στόχος τους είναι οι ανακαλύψεις τους να γραφτούν σε κάποιο ιστορικό βιβλίο.

9. Ο ΣΥΜΠΑΘΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, της Ραφαηλίας Ζέζιου

Ο συμπαθής άνθρωπος δεν είναι κάποιο σύνηθες πρόσωπο, αλλά ούτε και σπάνιο. Όταν όμως χαρακτηριστεί ως “συμπαθής”, τότε τις περισσότερες φορές γίνεται ο καλύτερος φίλος κάποιου ή ακόμη και ολόκληρης της παρέας. 

Αρχικά, είναι αυτός που σαν πρόσωπο μέσα στην παρέα είναι ευχάριστο. Ξεχωρίζει για το χαμόγελο που έχει πάντα αποτυπωμένο στο πρόσωπό του και γελάει με την καρδιά του, για αυτό και δεν αφήνει κανένα αρνητικό σχόλιο να του χαλάσει τη διάθεση. Ο συμπαθής άνθρωπος είναι εκείνος που θα ενδιαφερθεί για τον συνομιλητή του. Δηλαδή δεν θα βαρεθεί την ώρα που μιλάει το άλλο πρόσωπο. Αλλά θα δώσει σημασία στα λόγια του, δίνοντας την καλύτερη δυνατή απάντηση. Είναι αυτός που είναι πρόθυμος να βοηθήσει τους γύρω του, ακόμη κι αν δεν του το ζητήσουν. Έτσι δείχνει σεβασμό προς αυτούς. Δεν είναι εγωιστής ή αλαζόνας, αφού έχει την “δύναμη” να αναγνωρίσει το λάθος του, ζητώντας ουσιαστική και όχι τυπική συγνώμη. Ακόμη, όταν κάποιος φίλος του κάνει μια φιλοφρόνηση, δεν θα το πάρει πάνω του κι ούτε θα καυχιέται για αυτό.  Επιπροσθέτως, οι γνώσεις του είναι γενικές και εγκυκλοπαιδικές, με αποτέλεσμα να μπορεί να συμμετέχει σε κάθε είδους συζήτηση. Επιπλέον, όχι μόνο θα αποφύγει τους καβγάδες μέσα σε μια παρέα, αλλά όπου χρειαστεί θα επέμβει, για να μην πληγώσει ο ένας τον άλλο, είτε συναισθηματικά είτε σωματικά.

Με τα χαρακτηριστικά αυτά κερδίζει την συμπάθεια της παρέας και έτσι είναι συμπαθής. Ιδανικά, όλοι θα θέλαμε να ήμασταν αυτό το πρόσωπο, με τις θετικές σκέψεις, τους ορθούς λογισμούς και την ευγενική συμπεριφορά. Δυστυχώς όμως η σημερινή εποχή δεν αφήνει πολλά περιθώρια ανάπτυξης εξιδανικευμένης, ευγενούς και ανιδιοτελούς συμπεριφοράς. Για αυτό και δεν συναντάμε συχνά τέτοιους τύπους ανθρώπων. 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *